آیا پیاده روی برای شما خوب است؟
زنی که سگ راه می روددر Pinterest به اشتراک بگذارید
ژیان فن / گتی ایماژ

پیاده روی می تواند مزایای بی شماری برای سلامتی به افراد در هر سنی و از سطح آمادگی جسمانی ارائه دهد. همچنین ممکن است به جلوگیری از بیماری های خاص کمک کرده و حتی عمر شما را طولانی کند.

پیاده روی رایگان است و به راحتی در برنامه روزمره قرار می گیرد. برای شروع راه رفتن فقط یک جفت کفش محکم لازم است.

برای آگاهی از برخی مزایای پیاده روی به ادامه مطلب بروید.

1. کالری بسوزانید

پیاده روی می تواند به شما در سوزاندن کالری کمک کند. سوزاندن کالری می تواند به شما در حفظ یا کاهش وزن کمک کند .

کالری سوزی واقعی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

  • سرعت راه رفتن
  • فاصله تحت پوشش
  • زمین (در راه رفتن در سربالایی کالری بیشتری نسبت به سطح صاف می سوزانید)
  • وزن شما

شما می توانید میزان کالری سوزی واقعی خود را از طریق ماشین حساب کالری تعیین کنید . برای برآورد کلی می توانید به این نمودار نیز مراجعه کنید .

2. قلب را تقویت کنید

حداقل 30 دقیقه پیاده روی در روز ، پنج روز در هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را تقریباً کاهش دهد19 درصدمنبع مورد اعتماد. و ممکن است با افزایش مدت یا مسافتی که روزانه پیاده روی می کنید ، خطر شما حتی بیشتر کاهش یابد.

کمی پیاده روی بعد از غذا خوردن ممکن است به کاهش قند خون کمک کند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که پیاده روی 15 دقیقه ای سه بار در روز (بعد از صبحانه ، ناهار و شام) سطح قند خون را بیش از 45 دقیقه پیاده روی در یک نقطه دیگر در طول روز بهبود می بخشد.

اگرچه برای تأیید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

در نظر بگیرید که پیاده روی بعد از غذا را به طور منظم در برنامه روزانه خود قرار دهید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در طول روز ورزش کنید.

4- درد مفاصل را تسکین می دهد

پیاده روی می تواند به محافظت از مفاصل ، از جمله زانو و پهلو کمک کند. دلیل آن این است که به روان سازی و تقویت عضلات حمایت کننده از مفاصل کمک می کند.

پیاده روی همچنین ممکن است برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند ، مزایایی مانند کاهش درد را فراهم کند. و پیاده روی 5 تا 6 مایل در هفته نیز می تواند به پیشگیری از آرتروز کمک کند.

5- عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند

پیاده روی ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش دهد.

یک مطالعه 1000 بزرگسال را در فصل آنفولانزا ردیابی کرد. کسانی که با سرعت متوسط 30 تا 45 دقیقه در روز راه می رفتند ، 43 درصد روزهای بیمار کمتر و در مجموع کمتر عفونت دستگاه تنفسی فوقانی داشتند.

اگر بیمار شوند علائم آنها نیز کاهش می یابد. این مقایسه با بزرگسالانی بود که در این مطالعه کم تحرک بودند.

سعی کنید روزانه پیاده روی کنید تا این مزایا را تجربه کنید. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید ، می توانید روی تردمیل یا اطراف یک مرکز خرید داخلی قدم بزنید.

6. انرژی خود را تقویت کنید

پیاده روی هنگام خستگی ممکن است تقویت انرژی م effective ثرتری نسبت به گرفتن یک فنجان قهوه باشد.

پیاده روی باعث افزایش جریان اکسیژن در بدن می شود. همچنین می تواند سطح کورتیزول ، اپی نفرین و نوراپی نفرین را افزایش دهد. این هورمون ها هستند که به افزایش سطح انرژی کمک می کنند.

7. روحیه خود را بهبود ببخشید

پیاده روی می تواند به سلامت روان شما کمک کند. مطالعاتمنبع مورد اعتمادنشان می دهد که می تواند به کاهش اضطراب ، افسردگی و خلق و خوی منفی کمک کند. همچنین می تواند باعث افزایش عزت نفس و کاهش علائم ترک اجتماعی شود.

برای تجربه این مزایا ، 30 دقیقه پیاده روی سریع یا سایر ورزشهای با شدت متوسط را سه روز در هفته هدف قرار دهید. همچنین می توانید آن را به سه پیاده روی 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

8. عمر خود را گسترش دهید

پیاده روی با سرعت بیشتر می تواند عمر شما را افزایش دهد. محققان دریافتند که پیاده روی با سرعت متوسط در مقایسه با سرعت پایین منجر به 20 درصد کاهش خطر مرگ کلی می شود.

اما پیاده روی با سرعت زیاد یا سرعت سریع (حداقل 4 مایل در ساعت) 24 درصد خطر را کاهش می دهد. این مطالعه ارتباط پیاده روی با سرعت بیشتری را با عواملی مانند علل کلی مرگ ، بیماری های قلبی عروقی و مرگ ناشی از سرطان بررسی کرد.

9. پاهای خود را تنظیم کنید

پیاده روی می تواند عضلات پاهای شما را تقویت کند. برای ایجاد قدرت بیشتر ، در یک منطقه تپه ای یا روی تردمیل با شیب راه بروید. یا مسیرهایی با پله پیدا کنید.

همچنین پیاده روی را با سایر فعالیت های متقاطع مانند دوچرخه سواری یا دویدن انجام دهید. شما همچنین می توانید تمرینات مقاومتی مانند اسکات ، لانژ و فرهای پا را انجام دهید تا عضلات پا را بیشتر تنیده و تقویت کنید.

10. تفکر خلاق

پیاده روی ممکن است به پاک شدن سر کمک کند و به شما کمک کند تا خلاقانه فکر کنید.

مطالعه که شامل چهار آزمایش در مقایسه مردم در تلاش برای از ایده های جدید فکر می کنم در حالی که آنها در حال حرکت بودند و یا نشستن. محققان دریافتند شرکت کنندگان هنگام پیاده روی ، به ویژه هنگام قدم زدن در فضای باز ، عملکرد بهتری داشتند.

محققان نتیجه گرفتند که پیاده روی جریان ایده های آزاد را باز می کند و روشی ساده برای افزایش خلاقیت و فعالیت همزمان بدنی است.

دفعه بعد که در مشکلی به مشکلی نرسیدید ، سعی کنید یک جلسه پیاده روی را با همکاران خود آغاز کنید.

نکاتی برای ایمن ماندن هنگام راه رفتن

برای اطمینان از ایمنی هنگام راه رفتن ، این نکات را دنبال کنید:

  • در مناطقی که برای عابران پیاده تعیین شده است قدم بزنید. در صورت امکان به دنبال مناطق با نور مناسب باشید.
  • اگر در عصر یا ساعات اولیه صبح راه می روید ، از جلیقه انعکاسی یا چراغ استفاده کنید تا ماشین ها بتوانند شما را ببینند.
  • کفش های محکم و دارای پایه پاشنه و قوس مناسب بپوشید .
  • لباس های راحت و گشاد بپوشید.
  • قبل و بعد از پیاده روی مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته نشود.
  • برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتی در روزهای ابری از ضد آفتاب استفاده کنید.
چه طور باید شروع کرد

برای شروع راه رفتن ، تمام آنچه شما نیاز دارید یک جفت کفش محکم برای راه رفتن است. یک مسیر پیاده روی در نزدیکی خانه خود انتخاب کنید. یا به دنبال مکانی دیدنی برای پیاده روی در منطقه خود مانند مسیر دنباله دار یا ساحل باشید.

شما همچنین می توانید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را استخدام کنید تا با شما قدم بگذارد و شما را مورد بازخواست قرار دهد. متناوباً ، می توانید پیاده روی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • اگر رفت و آمد دارید ، یک اتوبوس از اتوبوس خود پیاده شده یا قطار کنید و بقیه راه را تا محل کار خود طی کنید.
  • دورتر از حد معمول از محل کار خود پارک کنید و از ماشین خود بروید و از آن دور شوید.
  • در هنگام انجام مشاغل به جای رانندگی پیاده روی را در نظر بگیرید. می توانید همزمان وظایف خود را انجام دهید و در تمرینات جا بیفتید.
غذای آماده

پیاده روی می تواند تمرینات توصیه شده روزانه را برای افراد در هر سنی و سطح آمادگی جسمانی انجام دهد.

تهیه یک گام شمار یا ردیاب دیگر تناسب اندام را در نظر داشته باشید تا مراحل روزانه خود را پیگیری کنید. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد.

یک مسیر پیاده روی و هدف روزانه گام مناسب با سن و سطح تناسب اندام خود انتخاب کنید.

قبل از پیاده روی گرم و خنک شوید تا آسیب نبیند. همیشه قبل از شروع یک روال تناسب اندام جدید با پزشک خود صحبت کنید.

LEARN MORE
تبلیغات
Noom
یک برنامه کاهش وزن سفارشی شروع کنید

Noom به شما کمک می کند تا عادت های سالم را بپذیرید تا بتوانید وزن خود را کاهش داده و آن را حفظ کنید. برنامه شما متناسب با اهداف و نیازهای تناسب اندام شما تنظیم شده است. فقط یک ارزیابی سریع انجام دهید و امروز شروع کنید.