loading...

آموزش جامع قانون جذب

آموزش قانون جذب

بازدید : 217
يکشنبه 26 بهمن 1399 زمان : 17:54

معرفی اصول و نکات سلامتی


اقیانوس آرام غربی فیلیپین
صفحه اصلی موضوعات بهداشتی کار ما اخبار اضطراری درباره ما
صفحه اصلی / اخبار / داستان های ویژه / جزئیات / 20 نکته بهداشتی برای سال 2020
20 نکته بهداشتی برای سال 2020
31 دسامبر 2019
آغاز یک دهه جدید ، قطعنامه های جدیدی برای بهبود زندگی فرد ، از جمله سبک زندگی سالم به همراه دارد. در اینجا 20 نکته عملی بهداشتی برای کمک به شما در زمینه زندگی سالم در سال 2020 آورده شده است.

1. رژیم غذایی سالم داشته باشید
1_20190529_091438_LR
عکس: FAO / J. خاکستری
ترکیبی از غذاهای مختلف از جمله میوه ، سبزیجات ، حبوبات ، آجیل و غلات کامل بخورید. بزرگسالان باید حداقل پنج قسمت (400 گرم) میوه و سبزیجات در روز بخورند. شما می توانید با قرار دادن سبزیجات در وعده های غذایی ، مصرف میوه و سبزیجات را بهبود ببخشید. خوردن میوه و سبزیجات تازه به عنوان میان وعده ؛ خوردن انواع میوه ها و سبزیجات ؛ و آنها را در فصل بخورید. با تغذیه سالم ، خطر سو malتغذیه و بیماری های غیرواگیر مانند دیابت ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی و سرطان را کاهش می دهید.

2. نمک و شکر کمتری مصرف کنید
2_WHO_056764.orig
عکس: WHO / C. سیاه
فیلیپینی ها دو برابر مقدار توصیه شده سدیم مصرف می کنند و آنها را در معرض خطر فشار خون قرار می دهد ، که به نوبه خود خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. بیشتر افراد سدیم خود را از طریق نمک دریافت می کنند. میزان نمک مصرفی خود را به 5 گرم در روز کاهش دهید ، معادل حدود یک قاشق چای خوری. انجام این کار با کاهش مقدار نمک ، سس سویا ، سس ماهی و سایر چاشنی های پر سدیم هنگام تهیه وعده های غذایی آسان تر است. از بین بردن نمک ، ادویه ها و چاشنی ها از جدول وعده های غذایی خود ؛ پرهیز از تنقلات شور؛ و انتخاب محصولات کم سدیم.

از طرف دیگر ، مصرف مقادیر زیاد قندها خطر پوسیدگی دندان و افزایش وزن ناسالم را افزایش می دهد. هم در بزرگسالان و هم در کودکان ، مصرف قندهای رایگان باید به کمتر از 10٪ کل انرژی دریافتی کاهش یابد. این برای بزرگسالان معادل 50 گرم یا حدود 12 قاشق چای خوری است. WHO مصرف کمتر از 5٪ کل انرژی مصرفی را برای مزایای سلامتی بیشتر توصیه می کند. شما می توانید با محدود کردن مصرف میان وعده های شیرین ، آب نبات و نوشیدنی های شیرین شده با شکر ، میزان مصرف قند خود را کاهش دهید.

3. مصرف چربی های مضر را کاهش دهید
3_WHO_056149.img
عکس: WHO / S. ولکوف
چربی های مصرفی باید کمتر از 30٪ کل انرژی دریافتی شما باشد. این به جلوگیری از افزایش وزن ناسالم و NCD کمک می کند. چربی ها انواع مختلفی دارند اما چربی های اشباع نشده نسبت به چربی های اشباع شده و چربی های ترانس ارجح هستند. WHO توصیه می کند چربی های اشباع شده به کمتر از 10 درصد از کل انرژی مصرفی کاهش یابد. کاهش چربی های ترانس به کمتر از 1٪ کل انرژی مصرفی ؛ و جایگزین چربی های اشباع و چربی های ترانس به چربی های اشباع نشده است.

چربیهای اشباع نشده ترجیحی در ماهی ، آووکادو و آجیل و روغنهای آفتابگردان ، سویا ، کانولا و زیتون یافت می شود. چربی های اشباع شده در گوشت چرب ، کره ، روغن نخل و نارگیل ، خامه ، پنیر ، غلات و چربی وجود دارد. و چربی های ترانس در غذاهای پخته شده و سرخ شده ، و میان وعده ها و غذاهای از قبل بسته بندی شده مانند پیتزای یخ زده ، کلوچه ها ، بیسکویت ها و روغن های پخت و پز وجود دارد.

4- از مصرف مضر الکل خودداری کنید
4_WHO_056030.img
عکس: WHO / S. ولکوف
برای نوشیدن الکل سطح مطمئنی وجود ندارد. مصرف الکل می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند اختلالات روحی و رفتاری ، از جمله وابستگی به الکل ، NCD های اصلی مانند سیروز کبدی ، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی و همچنین صدمات ناشی از خشونت و درگیری و برخورد جاده ها شود.

5. سیگار نکشید
5_F9_05052016_PH_03850_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
استعمال دخانیات باعث NCD مانند بیماری های ریوی ، بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود. دخانیات نه تنها افراد سیگاری مستقیم بلکه حتی افراد غیر سیگاری را نیز در معرض مصرف دست دوم از بین می برد. در حال حاضر ، حدود 15.9 میلیون فرد بالغ فیلیپینی وجود دارد که سیگار می کشند اما از هر 10 سیگاری 7 نفر علاقه مند هستند و یا قصد دارند آن را ترک کنند.

اگر در حال حاضر سیگاری هستید ، برای ترک سیگار خیلی دیر نیست. پس از انجام این کار ، فواید سلامتی فوری و طولانی مدت را تجربه خواهید کرد. اگر سیگاری نیستید ، عالی است! سیگار را شروع نکنید و برای حق خود در تنفس هوای بدون دخانیات بجنگید.

6. فعال باشید
6_F2_300032016_PH_06573_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
فعالیت بدنی به معنای هر حرکت بدنی تولید شده توسط عضلات اسکلتی است که نیاز به صرف انرژی دارد. این شامل ورزش و فعالیتهایی است که هنگام کار ، بازی ، انجام کارهای خانه ، مسافرت و مشاغل تفریحی انجام می شود. میزان فعالیت بدنی مورد نیاز شما به گروه سنی شما بستگی دارد اما بزرگسالان 18-64 ساله باید حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در طول هفته انجام دهند. برای داشتن مزایای سلامتی ، فعالیت بدنی با شدت متوسط را به 300 دقیقه در هفته افزایش دهید.

7. مرتباً فشار خون خود را کنترل کنید
7_IMG_3982_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
فشار خون بالا یا فشار خون بالا "قاتل خاموش" نامیده می شود. این به این دلیل است که ممکن است بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا از این مسئله آگاهی نداشته باشند زیرا ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد. در صورت عدم کنترل ، فشار خون بالا می تواند منجر به بیماری های قلبی ، مغزی ، کلیوی و دیگر بیماری ها شود. فشار خون خود را کنترل کنید

توسط یک کارگر بهداشتی به شما اعلام می شود تا شماره خود را بدانید. اگر فشار خون شما زیاد است ، از یک مشاور بهداشت استفاده کنید. این امر در پیشگیری و کنترل فشار خون بسیار حیاتی است.

8. آزمایش شوید
8_IMG_6015_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
آزمایش خود گام مهمی در شناخت وضعیت سلامتی شما است ، خصوصاً در مورد HIV ، هپاتیت B ، عفونت های منتقله از راه مقاربتی (STI) و سل (سل). این بیماری ها بدون درمان ، منجر به عوارض جدی و حتی مرگ می شوند. دانستن وضعیت خود بدان معناست که شما می دانید چگونه می توانید از پیشگیری از این بیماری ها ادامه دهید یا اگر متوجه شدید که مثبت هستید ، مراقبت و درمان مورد نیاز خود را انجام می دهید. به هر جا که راحت هستید به یک مرکز بهداشتی عمومی یا خصوصی بروید تا خود را آزمایش کنید.

9. واکسن بزنید
9_IMG_1210_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
واکسیناسیون یکی از موثرترین راههای پیشگیری از بیماریهاست. واکسن ها با دفاع طبیعی بدن شما کار می کنند تا از بیماری هایی مانند سرطان دهانه رحم ، وبا ، دیفتری ، هپاتیت B ، آنفلوانزا ، سرخک ، اوریون ، ذات الریه ، فلج اطفال ، هاری ، سرخچه ، کزاز ، تیفوئید و تب زرد محافظت کنند.

در فیلیپین ، به عنوان بخشی از برنامه ایمن سازی روتین وزارت بهداشت ، واکسن های رایگان به کودکان 1 ساله و کمتر ارائه می شود. اگر یک نوجوان یا بزرگسال هستید ، می توانید از پزشک خود بخواهید که آیا وضعیت ایمن سازی خود را بررسی کند یا می خواهید خود را واکسینه کنید.

10. رابطه جنسی ایمن را تمرین کنید
10_IMG_7965_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
مراقبت از سلامت جنسی برای سلامتی و سلامتی شما مهم است. برای جلوگیری از اچ آی وی و سایر عفونتهای مقاربتی مانند سوزاک و سفلیس ، یک رابطه جنسی ایمن را انجام دهید. اقدامات پیشگیری از قبیل پیشگیری از قرار گرفتن در معرض (PrEP) در دسترس است که از شما در برابر HIV و کاندوم هایی که از شما در برابر HIV و سایر STI ها محافظت می کنند محافظت می کند.

11. هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را بپوشانید
11_WHO_012542.orig_crop
عکس: WHO / I. رنگ قهوه ای
بیماری هایی مانند آنفلوانزا ، ذات الریه و سل از طریق هوا منتقل می شوند. وقتی فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند ، عوامل عفونی ممکن است از طریق قطرات موجود در هوا به دیگران منتقل شود. هنگام احساس سرفه یا عطسه ، مطمئن شوید دهان خود را با ماسک صورت پوشانده اید یا از دستمال کاغذی استفاده کرده و سپس آن را با دقت دور بریزید. اگر هنگام سرفه یا عطسه نساجی نزدیک ندارید ، تا حد ممکن دهان خود را با خمیدگی (یا داخل) آرنج خود بپوشانید.

12. از نیش پشه جلوگیری کنید
12_F7_28102015_PH_01283_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
پشه یکی از کشنده ترین حیوانات در جهان است. بیماری هایی مانند دنگ ، چیکونگونیا ، مالاریا و فیلاریازیس لنفاوی توسط پشه ها منتقل می شوند و همچنان بر فیلیپین ها تأثیر می گذارند. شما می توانید اقدامات ساده ای برای محافظت از خود و عزیزانتان در برابر بیماری های منتقله از پشه انجام دهید. اگر به منطقه ای با بیماری های شناخته شده از طریق پشه سفر می کنید ، برای جلوگیری از بیماری هایی مانند آنسفالیت ژاپنی و تب زرد یا در صورت نیاز به مصرف داروهای ضد مالاری ، با پزشک برای واکسن مشورت کنید. پیراهن و شلوار آستین بلند به رنگ روشن بپوشید و از مواد ضد حشره استفاده کنید. در خانه ، از صفحه پنجره و در استفاده کنید ، از شبکه تخت استفاده کنید و محیط اطراف خود را هفتگی تمیز کنید تا سایت های تولید پشه از بین برود.

13. قوانین راهنمایی و رانندگی را دنبال کنید
13_WHO_059700.orig_LR
عکس: WHO / D. رودریگز
تصادفات جاده ای بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر دیگر زخمی شده اند. صدمات ناشی از ترافیک جاده ای از طریق اقدامات مختلف اعمال شده توسط دولت از قبیل قوانین و مقررات قوی ، زیرساخت های ایمن و استانداردهای وسایل نقلیه و بهبود مراقبت های پس از تصادف قابل پیشگیری است. خود شما همچنین می توانید با اطمینان از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مانند استفاده از کمربند ایمنی برای بزرگسالان و مهار کودک برای کودکان خود ، استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتور سواری یا دوچرخه سواری ، عدم نوشیدن مشروبات الکلی و رانندگی و عدم استفاده از تلفن همراه در حین جلوگیری از تصادفات جاده ای. رانندگی.

14- فقط آب سالم بنوشید
14_MG_9033_LR
عکس: WHO / F. گریرو
نوشیدن آب غیر ایمن می تواند منجر به بیماری های منتقله از طریق آب مانند وبا ، اسهال ، هپاتیت A ، حصبه و فلج اطفال شود. در سطح جهان ، حداقل 2 میلیارد نفر از یک منبع آب آشامیدنی آلوده به مدفوع استفاده می کنند. برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی با صاحب امتیاز و ایستگاه پر کردن آب مشورت کنید. در محیطی که از منبع آب خود مطمئن نیستید ، حداقل یک دقیقه آب خود را بجوشانید. این موجودات مضر موجود در آب را از بین می برد. بگذارید قبل از نوشیدن به طور طبیعی خنک شود.

15- از 0 تا 2 سال به بالا به نوزاد شیر دهید
15_0029 WHO MATERNAL HEALTH سلام 24 آگوست 2018_LR
عکس: WHO / T. دیوید
شیردهی بهترین راه برای تأمین غذای ایده آل برای نوزادان و نوزادان است. WHO توصیه می کند مادران ظرف یک ساعت پس از تولد شیردهی را شروع کنند. تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول برای کودک سالم بسیار مهم است. توصیه می شود شیردهی تا دو سال و بیشتر از آن ادامه یابد. جدا از مفید بودن برای نوزادان ، شیردهی برای مادر نیز مفید است زیرا خطر پستان و

سرطان تخمدان ، دیابت نوع II و افسردگی پس از زایمان.

16- اگر احساس ضعف دارید با شخصی که به او اعتماد دارید صحبت کنید
16_MG_8143_LR
عکس: WHO / F. گریرو
افسردگی یک بیماری شایع در سراسر جهان است که بیش از 260 میلیون نفر به آن مبتلا هستند. افسردگی می تواند به طرق مختلف بروز کند ، اما ممکن است احساس ناامیدی یا بی ارزشی در شما ایجاد کند ، یا ممکن است زیاد به فکرهای منفی و آزار دهنده بیندیشید یا احساس درد زیادی داشته باشید. اگر این مشکل را پشت سر می گذارید ، به یاد داشته باشید که تنها نیستید. با شخصی که به او اعتماد دارید مانند یکی از اعضای خانواده ، دوست ، همکار یا متخصص بهداشت روان در مورد احساس خود صحبت کنید. اگر احساس می کنید در معرض آسیب رساندن به خود هستید ، با شماره تلفن 0917-899-USAP (8727) با مرکز ملی بهداشت روان تماس بگیرید.

17- آنتی بیوتیک را فقط طبق تجویز مصرف کنید
17_IMG_9606_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از بزرگترین تهدیدهای بهداشت عمومی در نسل ما است. هنگامی که آنتی بیوتیک ها قدرت خود را از دست می دهند ، درمان عفونت های باکتریایی دشوارتر می شود که منجر به افزایش هزینه های پزشکی ، بستری طولانی مدت در بیمارستان و افزایش مرگ و میر می شود. آنتی بیوتیک ها به دلیل سو mis استفاده و استفاده بیش از حد در انسان و حیوانات ، قدرت خود را از دست می دهند. اطمینان حاصل کنید که فقط در صورت تجویز یک متخصص بهداشت واجد شرایط ، آنتی بیوتیک مصرف می کنید. و پس از تجویز ، روزهای درمان را طبق دستورالعمل کامل کنید. هرگز آنتی بیوتیک به اشتراک نگذارید.

18. دستان خود را به درستی تمیز کنید
18_IMG_7843_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
بهداشت دست نه تنها برای کارمندان بهداشت بلکه برای همه افراد حیاتی است. دست تمیز می تواند از شیوع بیماری های عفونی جلوگیری کند. وقتی دستانتان کاملاً آلوده است یا با استفاده از یک محصول حاوی الکل ، باید با آب و صابون شستشو دهید.

19. غذای خود را به درستی آماده کنید
19_vlcsnap-2019-06-07-10h12m40s630
عکس: WHO / A. اسکیلون
غذای ناامن حاوی باکتری های مضر ، ویروس ها ، انگلی ها یا مواد شیمیایی باعث ایجاد بیش از 200 بیماری می شود - از اسهال گرفته تا سرطان ها. هنگام خرید غذا در بازار یا فروشگاه ، برچسب ها یا محصولات واقعی را بررسی کنید تا از خوردن آن مطمئن نباشید. اگر در حال تهیه غذا هستید ، مطمئن شوید که پنج کلید برای غذای سالم را دنبال می کنید: (1) تمیز نگه دارید. (2) جداگانه خام و پخته شده ؛ (3) کاملاً طبخ کنید. (4) غذا را در دمای ایمن نگه دارید. و (5) از آب سالم و مواد اولیه استفاده کنید.

20. مرتباً چکاپ کنید
20_F36_30032017_PH_4345_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
معاینات منظم می تواند به کشف مشکلات سلامتی قبل از شروع کمک کند. متخصصان بهداشت می توانند در پیدا کردن و تشخیص مسائل بهداشتی زود هنگام ، زمانی که شانس شما برای درمان و درمان بهتر است ، کمک کنند. برای بررسی خدمات بهداشتی ، غربالگری و درمانی که در دسترس شما است به نزدیکترین مرکز بهداشتی خود مراجعه کنید.

لینک های سریع
اتاق خبر
موارد اضطراری
رئیس دفتر WHO
مشاغل
پیوندهای منطقه ای
داده ها
انتشارات
مبارزات
کمک
با ما تماس بگیرید
کلاهبرداری از طریق ایمیل
حریم خصوصی
خط تلفنی صداقت

اخطار قانونی حریم خصوصی
© 2021 WHO

معرفی اصول و نکات سلامتی


اقیانوس آرام غربی فیلیپین
صفحه اصلی موضوعات بهداشتی کار ما اخبار اضطراری درباره ما
صفحه اصلی / اخبار / داستان های ویژه / جزئیات / 20 نکته بهداشتی برای سال 2020
20 نکته بهداشتی برای سال 2020
31 دسامبر 2019
آغاز یک دهه جدید ، قطعنامه های جدیدی برای بهبود زندگی فرد ، از جمله سبک زندگی سالم به همراه دارد. در اینجا 20 نکته عملی بهداشتی برای کمک به شما در زمینه زندگی سالم در سال 2020 آورده شده است.

1. رژیم غذایی سالم داشته باشید
1_20190529_091438_LR
عکس: FAO / J. خاکستری
ترکیبی از غذاهای مختلف از جمله میوه ، سبزیجات ، حبوبات ، آجیل و غلات کامل بخورید. بزرگسالان باید حداقل پنج قسمت (400 گرم) میوه و سبزیجات در روز بخورند. شما می توانید با قرار دادن سبزیجات در وعده های غذایی ، مصرف میوه و سبزیجات را بهبود ببخشید. خوردن میوه و سبزیجات تازه به عنوان میان وعده ؛ خوردن انواع میوه ها و سبزیجات ؛ و آنها را در فصل بخورید. با تغذیه سالم ، خطر سو malتغذیه و بیماری های غیرواگیر مانند دیابت ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی و سرطان را کاهش می دهید.

2. نمک و شکر کمتری مصرف کنید
2_WHO_056764.orig
عکس: WHO / C. سیاه
فیلیپینی ها دو برابر مقدار توصیه شده سدیم مصرف می کنند و آنها را در معرض خطر فشار خون قرار می دهد ، که به نوبه خود خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. بیشتر افراد سدیم خود را از طریق نمک دریافت می کنند. میزان نمک مصرفی خود را به 5 گرم در روز کاهش دهید ، معادل حدود یک قاشق چای خوری. انجام این کار با کاهش مقدار نمک ، سس سویا ، سس ماهی و سایر چاشنی های پر سدیم هنگام تهیه وعده های غذایی آسان تر است. از بین بردن نمک ، ادویه ها و چاشنی ها از جدول وعده های غذایی خود ؛ پرهیز از تنقلات شور؛ و انتخاب محصولات کم سدیم.

از طرف دیگر ، مصرف مقادیر زیاد قندها خطر پوسیدگی دندان و افزایش وزن ناسالم را افزایش می دهد. هم در بزرگسالان و هم در کودکان ، مصرف قندهای رایگان باید به کمتر از 10٪ کل انرژی دریافتی کاهش یابد. این برای بزرگسالان معادل 50 گرم یا حدود 12 قاشق چای خوری است. WHO مصرف کمتر از 5٪ کل انرژی مصرفی را برای مزایای سلامتی بیشتر توصیه می کند. شما می توانید با محدود کردن مصرف میان وعده های شیرین ، آب نبات و نوشیدنی های شیرین شده با شکر ، میزان مصرف قند خود را کاهش دهید.

3. مصرف چربی های مضر را کاهش دهید
3_WHO_056149.img
عکس: WHO / S. ولکوف
چربی های مصرفی باید کمتر از 30٪ کل انرژی دریافتی شما باشد. این به جلوگیری از افزایش وزن ناسالم و NCD کمک می کند. چربی ها انواع مختلفی دارند اما چربی های اشباع نشده نسبت به چربی های اشباع شده و چربی های ترانس ارجح هستند. WHO توصیه می کند چربی های اشباع شده به کمتر از 10 درصد از کل انرژی مصرفی کاهش یابد. کاهش چربی های ترانس به کمتر از 1٪ کل انرژی مصرفی ؛ و جایگزین چربی های اشباع و چربی های ترانس به چربی های اشباع نشده است.

چربیهای اشباع نشده ترجیحی در ماهی ، آووکادو و آجیل و روغنهای آفتابگردان ، سویا ، کانولا و زیتون یافت می شود. چربی های اشباع شده در گوشت چرب ، کره ، روغن نخل و نارگیل ، خامه ، پنیر ، غلات و چربی وجود دارد. و چربی های ترانس در غذاهای پخته شده و سرخ شده ، و میان وعده ها و غذاهای از قبل بسته بندی شده مانند پیتزای یخ زده ، کلوچه ها ، بیسکویت ها و روغن های پخت و پز وجود دارد.

4- از مصرف مضر الکل خودداری کنید
4_WHO_056030.img
عکس: WHO / S. ولکوف
برای نوشیدن الکل سطح مطمئنی وجود ندارد. مصرف الکل می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند اختلالات روحی و رفتاری ، از جمله وابستگی به الکل ، NCD های اصلی مانند سیروز کبدی ، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی و همچنین صدمات ناشی از خشونت و درگیری و برخورد جاده ها شود.

5. سیگار نکشید
5_F9_05052016_PH_03850_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
استعمال دخانیات باعث NCD مانند بیماری های ریوی ، بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود. دخانیات نه تنها افراد سیگاری مستقیم بلکه حتی افراد غیر سیگاری را نیز در معرض مصرف دست دوم از بین می برد. در حال حاضر ، حدود 15.9 میلیون فرد بالغ فیلیپینی وجود دارد که سیگار می کشند اما از هر 10 سیگاری 7 نفر علاقه مند هستند و یا قصد دارند آن را ترک کنند.

اگر در حال حاضر سیگاری هستید ، برای ترک سیگار خیلی دیر نیست. پس از انجام این کار ، فواید سلامتی فوری و طولانی مدت را تجربه خواهید کرد. اگر سیگاری نیستید ، عالی است! سیگار را شروع نکنید و برای حق خود در تنفس هوای بدون دخانیات بجنگید.

6. فعال باشید
6_F2_300032016_PH_06573_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
فعالیت بدنی به معنای هر حرکت بدنی تولید شده توسط عضلات اسکلتی است که نیاز به صرف انرژی دارد. این شامل ورزش و فعالیتهایی است که هنگام کار ، بازی ، انجام کارهای خانه ، مسافرت و مشاغل تفریحی انجام می شود. میزان فعالیت بدنی مورد نیاز شما به گروه سنی شما بستگی دارد اما بزرگسالان 18-64 ساله باید حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در طول هفته انجام دهند. برای داشتن مزایای سلامتی ، فعالیت بدنی با شدت متوسط را به 300 دقیقه در هفته افزایش دهید.

7. مرتباً فشار خون خود را کنترل کنید
7_IMG_3982_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
فشار خون بالا یا فشار خون بالا "قاتل خاموش" نامیده می شود. این به این دلیل است که ممکن است بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا از این مسئله آگاهی نداشته باشند زیرا ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد. در صورت عدم کنترل ، فشار خون بالا می تواند منجر به بیماری های قلبی ، مغزی ، کلیوی و دیگر بیماری ها شود. فشار خون خود را کنترل کنید

توسط یک کارگر بهداشتی به شما اعلام می شود تا شماره خود را بدانید. اگر فشار خون شما زیاد است ، از یک مشاور بهداشت استفاده کنید. این امر در پیشگیری و کنترل فشار خون بسیار حیاتی است.

8. آزمایش شوید
8_IMG_6015_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
آزمایش خود گام مهمی در شناخت وضعیت سلامتی شما است ، خصوصاً در مورد HIV ، هپاتیت B ، عفونت های منتقله از راه مقاربتی (STI) و سل (سل). این بیماری ها بدون درمان ، منجر به عوارض جدی و حتی مرگ می شوند. دانستن وضعیت خود بدان معناست که شما می دانید چگونه می توانید از پیشگیری از این بیماری ها ادامه دهید یا اگر متوجه شدید که مثبت هستید ، مراقبت و درمان مورد نیاز خود را انجام می دهید. به هر جا که راحت هستید به یک مرکز بهداشتی عمومی یا خصوصی بروید تا خود را آزمایش کنید.

9. واکسن بزنید
9_IMG_1210_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
واکسیناسیون یکی از موثرترین راههای پیشگیری از بیماریهاست. واکسن ها با دفاع طبیعی بدن شما کار می کنند تا از بیماری هایی مانند سرطان دهانه رحم ، وبا ، دیفتری ، هپاتیت B ، آنفلوانزا ، سرخک ، اوریون ، ذات الریه ، فلج اطفال ، هاری ، سرخچه ، کزاز ، تیفوئید و تب زرد محافظت کنند.

در فیلیپین ، به عنوان بخشی از برنامه ایمن سازی روتین وزارت بهداشت ، واکسن های رایگان به کودکان 1 ساله و کمتر ارائه می شود. اگر یک نوجوان یا بزرگسال هستید ، می توانید از پزشک خود بخواهید که آیا وضعیت ایمن سازی خود را بررسی کند یا می خواهید خود را واکسینه کنید.

10. رابطه جنسی ایمن را تمرین کنید
10_IMG_7965_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
مراقبت از سلامت جنسی برای سلامتی و سلامتی شما مهم است. برای جلوگیری از اچ آی وی و سایر عفونتهای مقاربتی مانند سوزاک و سفلیس ، یک رابطه جنسی ایمن را انجام دهید. اقدامات پیشگیری از قبیل پیشگیری از قرار گرفتن در معرض (PrEP) در دسترس است که از شما در برابر HIV و کاندوم هایی که از شما در برابر HIV و سایر STI ها محافظت می کنند محافظت می کند.

11. هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را بپوشانید
11_WHO_012542.orig_crop
عکس: WHO / I. رنگ قهوه ای
بیماری هایی مانند آنفلوانزا ، ذات الریه و سل از طریق هوا منتقل می شوند. وقتی فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند ، عوامل عفونی ممکن است از طریق قطرات موجود در هوا به دیگران منتقل شود. هنگام احساس سرفه یا عطسه ، مطمئن شوید دهان خود را با ماسک صورت پوشانده اید یا از دستمال کاغذی استفاده کرده و سپس آن را با دقت دور بریزید. اگر هنگام سرفه یا عطسه نساجی نزدیک ندارید ، تا حد ممکن دهان خود را با خمیدگی (یا داخل) آرنج خود بپوشانید.

12. از نیش پشه جلوگیری کنید
12_F7_28102015_PH_01283_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
پشه یکی از کشنده ترین حیوانات در جهان است. بیماری هایی مانند دنگ ، چیکونگونیا ، مالاریا و فیلاریازیس لنفاوی توسط پشه ها منتقل می شوند و همچنان بر فیلیپین ها تأثیر می گذارند. شما می توانید اقدامات ساده ای برای محافظت از خود و عزیزانتان در برابر بیماری های منتقله از پشه انجام دهید. اگر به منطقه ای با بیماری های شناخته شده از طریق پشه سفر می کنید ، برای جلوگیری از بیماری هایی مانند آنسفالیت ژاپنی و تب زرد یا در صورت نیاز به مصرف داروهای ضد مالاری ، با پزشک برای واکسن مشورت کنید. پیراهن و شلوار آستین بلند به رنگ روشن بپوشید و از مواد ضد حشره استفاده کنید. در خانه ، از صفحه پنجره و در استفاده کنید ، از شبکه تخت استفاده کنید و محیط اطراف خود را هفتگی تمیز کنید تا سایت های تولید پشه از بین برود.

13. قوانین راهنمایی و رانندگی را دنبال کنید
13_WHO_059700.orig_LR
عکس: WHO / D. رودریگز
تصادفات جاده ای بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر دیگر زخمی شده اند. صدمات ناشی از ترافیک جاده ای از طریق اقدامات مختلف اعمال شده توسط دولت از قبیل قوانین و مقررات قوی ، زیرساخت های ایمن و استانداردهای وسایل نقلیه و بهبود مراقبت های پس از تصادف قابل پیشگیری است. خود شما همچنین می توانید با اطمینان از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مانند استفاده از کمربند ایمنی برای بزرگسالان و مهار کودک برای کودکان خود ، استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتور سواری یا دوچرخه سواری ، عدم نوشیدن مشروبات الکلی و رانندگی و عدم استفاده از تلفن همراه در حین جلوگیری از تصادفات جاده ای. رانندگی.

14- فقط آب سالم بنوشید
14_MG_9033_LR
عکس: WHO / F. گریرو
نوشیدن آب غیر ایمن می تواند منجر به بیماری های منتقله از طریق آب مانند وبا ، اسهال ، هپاتیت A ، حصبه و فلج اطفال شود. در سطح جهان ، حداقل 2 میلیارد نفر از یک منبع آب آشامیدنی آلوده به مدفوع استفاده می کنند. برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی با صاحب امتیاز و ایستگاه پر کردن آب مشورت کنید. در محیطی که از منبع آب خود مطمئن نیستید ، حداقل یک دقیقه آب خود را بجوشانید. این موجودات مضر موجود در آب را از بین می برد. بگذارید قبل از نوشیدن به طور طبیعی خنک شود.

15- از 0 تا 2 سال به بالا به نوزاد شیر دهید
15_0029 WHO MATERNAL HEALTH سلام 24 آگوست 2018_LR
عکس: WHO / T. دیوید
شیردهی بهترین راه برای تأمین غذای ایده آل برای نوزادان و نوزادان است. WHO توصیه می کند مادران ظرف یک ساعت پس از تولد شیردهی را شروع کنند. تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول برای کودک سالم بسیار مهم است. توصیه می شود شیردهی تا دو سال و بیشتر از آن ادامه یابد. جدا از مفید بودن برای نوزادان ، شیردهی برای مادر نیز مفید است زیرا خطر پستان و

سرطان تخمدان ، دیابت نوع II و افسردگی پس از زایمان.

16- اگر احساس ضعف دارید با شخصی که به او اعتماد دارید صحبت کنید
16_MG_8143_LR
عکس: WHO / F. گریرو
افسردگی یک بیماری شایع در سراسر جهان است که بیش از 260 میلیون نفر به آن مبتلا هستند. افسردگی می تواند به طرق مختلف بروز کند ، اما ممکن است احساس ناامیدی یا بی ارزشی در شما ایجاد کند ، یا ممکن است زیاد به فکرهای منفی و آزار دهنده بیندیشید یا احساس درد زیادی داشته باشید. اگر این مشکل را پشت سر می گذارید ، به یاد داشته باشید که تنها نیستید. با شخصی که به او اعتماد دارید مانند یکی از اعضای خانواده ، دوست ، همکار یا متخصص بهداشت روان در مورد احساس خود صحبت کنید. اگر احساس می کنید در معرض آسیب رساندن به خود هستید ، با شماره تلفن 0917-899-USAP (8727) با مرکز ملی بهداشت روان تماس بگیرید.

17- آنتی بیوتیک را فقط طبق تجویز مصرف کنید
17_IMG_9606_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از بزرگترین تهدیدهای بهداشت عمومی در نسل ما است. هنگامی که آنتی بیوتیک ها قدرت خود را از دست می دهند ، درمان عفونت های باکتریایی دشوارتر می شود که منجر به افزایش هزینه های پزشکی ، بستری طولانی مدت در بیمارستان و افزایش مرگ و میر می شود. آنتی بیوتیک ها به دلیل سو mis استفاده و استفاده بیش از حد در انسان و حیوانات ، قدرت خود را از دست می دهند. اطمینان حاصل کنید که فقط در صورت تجویز یک متخصص بهداشت واجد شرایط ، آنتی بیوتیک مصرف می کنید. و پس از تجویز ، روزهای درمان را طبق دستورالعمل کامل کنید. هرگز آنتی بیوتیک به اشتراک نگذارید.

18. دستان خود را به درستی تمیز کنید
18_IMG_7843_LR
عکس: WHO / F. تانگگل
بهداشت دست نه تنها برای کارمندان بهداشت بلکه برای همه افراد حیاتی است. دست تمیز می تواند از شیوع بیماری های عفونی جلوگیری کند. وقتی دستانتان کاملاً آلوده است یا با استفاده از یک محصول حاوی الکل ، باید با آب و صابون شستشو دهید.

19. غذای خود را به درستی آماده کنید
19_vlcsnap-2019-06-07-10h12m40s630
عکس: WHO / A. اسکیلون
غذای ناامن حاوی باکتری های مضر ، ویروس ها ، انگلی ها یا مواد شیمیایی باعث ایجاد بیش از 200 بیماری می شود - از اسهال گرفته تا سرطان ها. هنگام خرید غذا در بازار یا فروشگاه ، برچسب ها یا محصولات واقعی را بررسی کنید تا از خوردن آن مطمئن نباشید. اگر در حال تهیه غذا هستید ، مطمئن شوید که پنج کلید برای غذای سالم را دنبال می کنید: (1) تمیز نگه دارید. (2) جداگانه خام و پخته شده ؛ (3) کاملاً طبخ کنید. (4) غذا را در دمای ایمن نگه دارید. و (5) از آب سالم و مواد اولیه استفاده کنید.

20. مرتباً چکاپ کنید
20_F36_30032017_PH_4345_LR
عکس: WHO / Y. شیمیزو
معاینات منظم می تواند به کشف مشکلات سلامتی قبل از شروع کمک کند. متخصصان بهداشت می توانند در پیدا کردن و تشخیص مسائل بهداشتی زود هنگام ، زمانی که شانس شما برای درمان و درمان بهتر است ، کمک کنند. برای بررسی خدمات بهداشتی ، غربالگری و درمانی که در دسترس شما است به نزدیکترین مرکز بهداشتی خود مراجعه کنید.

لینک های سریع
اتاق خبر
موارد اضطراری
رئیس دفتر WHO
مشاغل
پیوندهای منطقه ای
داده ها
انتشارات
مبارزات
کمک
با ما تماس بگیرید
کلاهبرداری از طریق ایمیل
حریم خصوصی
خط تلفنی صداقت

اخطار قانونی حریم خصوصی
© 2021 WHO

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 316
  • بازدید سال : 1532
  • بازدید کلی : 19144
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه